Spring til...

Åben Service

Åben Service er et tilbud til dig, der har offentligt udleverede høreapparater og som står med et akut problem med dine høreapparater.

Hvad er Åben Service?

  • Åben Service er et tilbud til dig, der har offentligt udleverede høreapparater og som står med et akut problem med dine høreapparater.
  • Åben Service finder sted på vores mødested i Slagelse og foregår i den Regionale Høreklinik – Slagelse
  • I Åben Service prøver vi at finde ud af, hvorfor dit høreapparat ikke virker. I de fleste tilfælde løser vi problemet på stedet.
  • Et møde i Åben Service er kort og tager omkring 10 min.

Åbningstider og lukkedage

Du kan henvende dig i Åben Service

Mandag: 12.30 - 15.30

Tirsdag: Lukket

Onsdag: 12.30 - 15.30

Torsdag: 12.30 - 15.30

Fredag: Lukket

Husk at registrere dig i standeren ved siden af receptionen.

Se afsnittet: Sådan registrerer du dig

Lukkedage

Lukkedage i høreafdelingen 2024

1. januar

15.-16. april

10. maj

5. juni (grundlovsdag)

Ændrede åbningstider i uge 29-30

23.-30. december

Lukkedage i høreafdelingen 2025

1. januar

5. juni (grundlovsdag)

Ændrede åbningstider i uge 29-30

Hvem kan komme i Åben Service?

Har du et akut opstået problem og har du offentligt udleverede høreapparater kan du frit henvende dig i Åben Service.

Eksempler på akutte problemer vi kan hjælpe med:

  • Der er ingen lyd i dit høreapparat
  • Slangen til dit høreapparat er knækket
  • Din prop er gået i stykker

Hvem kan ikke komme i Åben Service?

Har du et akut problem og har du høreapparater der er udleveret fra en puljelæge eller som du har købt privat, skal du henvende dig til dit udleveringssted for hjælp med dit akutte problem.

Akutte problemer som du skal have en tid til

  • Der er desværre tilfælde, hvor vi ikke kan løse dit problem på stedet i Åben Service.
  • Det skyldes oftest, at henvendelsen er for omfattende i forhold til hvad, vi kan tilbyde i Åben Service.

Hvis du kommer i Åben Service med et akut problem vi ikke kan løse i Åben Service, vil vi altid tilbyde dig en tid ved en hørekonsulent eller henvise dig videre til det rette sted.

Eksempler på akutte problemer, hvor du skal have en aftale med en hørekonsulent på forhånd:

Sådan registrerer du dig i Åben Service

  1. Gå til standeren ved siden af receptionen.
  2. Følg vejledningen på skærmen for at registrere dig – Personalet i receptionen kan hjælpe dig, hvis du har problemer med det.
  3. Efter registreringen får du en billet fra Standeren.
  4. Tag plads i høreklinikken og vent på, at dit nr. bliver kaldt.

Ønsker du at forhåndsreservere et mødetidspunkt i Åben Service kan du bruge dette link: Bestil tid til åben Service på nettet. Tidspunktet er en cirka-tid.

Vigtigt: Forhåndsreservationen gælder kun for henvendelser i Åben Service, og er en funktion, vi er i gang med at afprøve.

De fleste, vi møder i Åben Service, kommer uden at have forhåndsreserveret en tid.   

Flextrafik og Åben Service

  • Hvis du gerne vil i Åben Service og ønsker Flextrafik, skal du ringe til os på vores hovednummer 58 57 57 60 og informere os om dette.
  • Vi sørger for at lave din bestilling til Åben Service tur-retur.
  • Bestilling af Flextrafik skal ske senest dagen før du kommer i Åben Service.

Når dit høreapparat skal sendes til reparation

Hvis vi ikke kan løse problemet i Åben Service, kan det være nødvendigt at sende dit høreapparat til reparation. Vi hjælper gerne med at sende det for dig.
Her er nogle vigtige oplysninger omkring reparationer:

  • Reparationer sendes afsted om tirsdagen fra SuB via PostNord som Q-post
  • Efter vi har hjulpet med at afsendelsen af dit høreapparat afsted, har vi ikke mere information om reparationen.
  • Ønsker du information om din reparation, skal du kontakte høreapparatfirmaet. (se kontaktoplysninger her – link til sådan sender du selv dit høreapparat til reparation)
  • En reparation tager normalt omkring 10 arbejdsdage
  • Vi tager ikke ansvar for evt. tabte pakker. Du vil dog få tilbudt et erstatningsapparat fra Region Sjælland, hvis dit offentligt udleverede høreapparat går tabt i posten. Du er ikke erstatningspligtig.

Har du private høreapparater eller høreapparater udleveret fra en ørelæge?

Hvis du har private høreapparater eller høreapparater der er udleveret fra en ørelæge og du har et akut opstået problem, skal du kontakte den klinik, hvor du har fået høreapparaterne fra.

Praktiserende ørelæger med aftale om høreapparatbehandling

Åben Service er kun et tilbud for dig der har offentligt udleverede høreapparater.

Sådan sender du selv dit høreapparat til reparation

Gør følgende inden du sender dine høreapparater afsted:

  1. Tag batteriet ud af høreapparatet.
  2. Pak apparatet i solid emballage – gerne den medfølgende hårde æske til høreapparatet.
  3. Vedlæg en seddel med følgende oplysninger:
  • Navn, adresse, mobilnummer og mailadresse.
  • Årsag til at høreapparatet skal repareres

Høreapparatfirmaernes serviceadresser:

Signia & Rexton høreapparater
Signia Høreapparater A/S
Nymøllevej 6
3540 Lynge
Att. Service
Tlf. 63 15 40 00

Phonak høreapparater
Sonova
Øster Hougvej 42-44
5500 Middelfart
Tlf. 64 41 78 87

Widex Høreapparater
Widex
Nymøllevej 6
3540 Lynge
Tlf. 44 35 60 80

Oticon & Bernafon høreapparater
Oticon
Sundbyvej 19
7752 Snedsted
Tlf. 39 13 84 84

ReSound Høreapparater
GN Resound DK
Lautrupbjerg 7
2750 Ballerup
Tlf. 45 75 22 22